Hej!

Ci, którzy nieco uważniej śledzą mojego bloga pewnie zauważyli, iż od kilkunastu dni nie pojawił się żaden post. Było to spowodowane wyjazdem oraz kilkoma innymi problemami - w najbliższych dniach zostaję jednak w domu, więc będę miał czas na dalsze poszerzanie zawartości na stronie! Na pewno mam w planach dodać recenzję koni rasy Hanowerskiej, lecz tym zajmę się dopiero przy ich nowych maściach, które może nieco zmienią mój pogląd na nowe wierzchowce. Jak na razie wykorzystam inne ciekawe wydarzenie - zespół Star Stable Online świętował niedawno okrągłą liczbę 300 aktualizacji. To całkiem spora liczba, nieprawdaż? Ja postanowiłem nieco to wykorzystać - zapraszam na listę, moim zdaniem, najważniejszych aktualizacji - tych, które, według mnie, wniosły do gry najciekawszą zawartość!


3 października 2011
Ta data nie znalazła się tu przypadkowo. Od czegoś trzeba zacząć, a w tym wypadku od światowej premiery gry! To od tego dnia mogliśmy dosiąść naszego wierzchowca i poznać magiczne obszary Wyspy Jorvik.  Gdyby ten dzień nie nastał, nie byłoby całej społeczności Star Stable, setek tysięcy fanów, blogów, kanałów na YouTube, editów, grup... to od tego wszystko się zaczęło.


21 grudnia 2011
Kluby są nieodłączną częścią Star Stable Online. W końcu zrzeszają one ludzi - niejednokrotnie małą rodzinę, która może stać się dla nas kimś więcej, niż tylko znajomymi z gry o konikach. Tego dnia twórcy umożliwili graczom spróbowania swoich sił w prowadzeniu własnego klubu - i pomyśleć, że do dziś powstało ich setki, każdy inny, opierający się na innych zasadach, potrafiący stworzyć razem coś imponującego - albo zachwycić aktywnością, współpracą czy kreatywnością.


5 czerwca 2012
Mapa Jorvik była na początku bardzo uboga - gracze mogli poruszać się jedynie po obszarach Srebrnej Polany, okolicach Jodłowego Gaju i terenach dla graczy bez Star Ridera. Wszystko zmieniło się wraz z dodaniem Doliny Złotych Wzgórz - pomyśleć, że niegdyś można było odblokować je na 12 poziomie! Wydarzenie to rozpoczęło też tonę spekulacji na temat tego, jaki obszar ujrzymy w grze jako następny - czy będą to zielone łąki Urodzajnych Hrabstw, czy lesiste lasy Gór Jora, ba, gracze niejednokrotnie podsuwali własne pomysły na to, co chcieliby ujrzeć na jednym z niedostępnych obszarów.


2 kwietnia 2013
Kiedyś każdy gracz mógł poruszać się tylko i wyłącznie na stworzonym przez siebie, startowym wierzchowcu. Wszystko zmieniło się tego dnia, gdy mogliśmy zakupić kolejnych, nowych członków naszej czterokopytnej rodziny - choć inne rumaki posiadały taki sam model jak Jorviki Gorącokrwiste, kusiły nas one swoją unikatową i wcześniej niespotykaną maścią.


12 czerwca 2013
Mapa Jorvik obfitowała w ilość koni o budowie naszych pierwszych wierzchowców - wszystko zmieniło się wraz z nadejściem Koni Fryzyjskich! Była to pewnego rodzaju rewolucja, gdyż to od tej aktualizacji, w grze zaczęły się pojawiać konie o innej budowie niż Jorvik Gorącokrwisty, o modelach, które miały choć w najmniejszym stopniu odwzorować charakterystyczne cechy danej rasy. A jako iż były one wtedy dużo droższe, każdy kto posiadał najnowszego konia, nie mógł odpędzić się od graczy z niższym poziomem, którzy mogli jedynie pomarzyć o najnowszych wierzchowcach.


26 marca 2014
Wyobrażacie sobie miesiąc, podczas którego Ferdinand nie miałby dla Was nowych zadań? Cóż, Targ Koni nie był w grze od początku, ale to właśnie od tego dnia, mogliśmy podjechać na targ i zakupić unikatowe wierzchowce. Choć na początku Ferdinand miał dla nas zawsze taką samą ofertę, to dziś zmienia się ona wraz z jego lokalizacją, a w pobocznych sklepikach możemy zakupić całkiem niezły ekwipunek. Kto wie, może zespół Star Stable Online coś jeszcze pokombinuje w kwestii tego elementu gry?


18 czerwca 2014
To był szczególny dzień dla polskiej społeczności StarFam - do gry został dodany nasz ojczysty język! Już nie musieliśmy trudzić się z tłumaczeniem zadań z innych języków. Na pewno wpłynęło to też na dużą zmianę w społeczności - na pewno się ona powiększyła, gdyż młodszych odbiorców nie odstraszał już, niezrozumiały przez nich, język.


12 września 2014
Jest język polski? Czas na polski serwer! To tego dnia polacy mogli przenieść się na swój własny serwer, na którym nie musieli kombinować z dogadaniem się z innymi graczami. Pomyśleć, że niegdyś wystarczył tylko jeden, a teraz potrzebujemy aż sześciu serwerów, by pomieścić wszystkich, polskich graczy.


25 luty 2015
Zakupy nie byłyby tym samym bez Jorvik City Plaza - wirtualnego centrum handlowego w Jorvik. Masa sklepów, w każdym setki róznych ubrań i kolorowych dekoracji - idealne miejsce dla tych, którzy uwielbiają zapychać swoją szafę nowymi ubraniami i kompletować nowe zestawy. Swoją drogą, był to też pierwszy obszar, po którym poruszaliśmy się swobodnie tylko i wyłącznie za pomocą postaci, bez możliwości zobaczenia swojego czterokopytnego towarzysza.


8 kwietnia 2015
Kolejna, końska rewolucja w świecie gry - i to pod każdym względem! Skończyły się kanciaste modele i drętwe animacje. Po dodaniu Quarterów każdy rumak posiadał gładki, dużo bardziej realistyczny model oraz płynne, bogate animacje. Konie zaczęły mrugać, ruszać uszami, czuć było ruch i szybkość naszych wierzchowców. Też od tego momentu konie były dodawane dużo częściej, już nie dostawaliśmy nowego modelu raz na kilka ładnych miesięcy, od teraz wystarczyło czekać jedynie kilkanaście tygodni, by do gry zawitały nowe towarzysze.


9 grudnia 2015
Ładne modele, płynne animacje... i specjalne ruchy! Kuce Islandzkie były pierwszymi końmi, które miały do zaoferowania coś więcej, niż zwykłe poruszanie się od stępa do cwału. Te konie były pierwszymi, które posiadały jakąś specjalną, dodatkową animację - tym razem był to ich charakterystyczny chód - Tolt. Teraz możemy wybierać między chodem kuców, lewadą lipicanów i brykaniem mustangów, a kto wie, może pojawi się jeszcze więcej wierzchowców ze specjalnymi ruchami!


8 czerwca 2016
Cóż, to nie koniec końskich zmian - nie można zapomnieć o Dzikich Koniach Jorveskich! To był pierwszy raz, gdzie mogliśmy posiąść własnego, magicznego wierzchowca, który mimo wolniejszych chodów, został pokochany przez dużą grupę graczy. Przez swoje magiczne właściwości jest idealny do sesji zdjęciowych rodem z filmów fantasy, co więcej, to od tego momentu twórcy bardziej odważnie podchodzili do magicznych cech rumaków - doszło nawet do tego, że nasze startowe wierzchowce otrzymały skrzydła.


30 listopada 2016
Koni dodano sporo, a trzeba przecież gdzieś je trzymać - jeszcze niedawno musieliśmy zadowolić się maksymalnie dziesięcioma towarzyszami w stajni, a by zwolnić miejsce innym, musieliśmy wydać nieco Szylingów i odesłać je na wyspę koni. Wszystko zmieniło się wraz z nadejściem nowej stajni - nie tylko mogliśmy trzymać w niej dużo więcej koni, to ona sama była dużo większa, potężniejsza i piękniejsza, wzbogacono ją w dodatku o nowe pomieszczenia, tabliczki i zamykane boksy. Nie musieliśmy też płacić za transport konia na wyspę, gdyż wszystkie one trafiały na nasze własne pastwisko, na którym czekały na dzień, gdy wybierzemy się z nimi na przejażdżkę.


17 lipca 2017
Można było pomyśleć, że obecnie w grze nie wydarzy się żadna zmiana, która będzie dla gry kolejną rewolucją. Cóż, może, jednak warto wspomnieć o odnowieniu Jorvików Gorącokrwistych i wierzchowców o jego modelu. Koniec z kanciastymi, niezbyt ładnymi końmi - to znak tego, iż niedługo cała gra będzie zmieniona - praktycznie żaden model nie pozostanie taki jak z lat 2012-2014. Wszystko prędzej czy później zostanie odnowione... może też nasze postaci? Po odnowieniu Jorvików coraz częściej myślę, że ta zmiana czeka nas w przeciągu najbliższych, kilkunastu miesięcy. Warto też wspomnieć o tym, że nie odnowiono tylko modelu koni - nowego wyglądu doczekały się podwózki, drogowskazy, przeszkody czy tablice z zadaniami. Aktualizacja pełna zmian!


Zdaję sobie sprawę z tego, iż to mogą nie być wszystkie, niesamowicie ważne aktualizacje w grze. Na pewno pominąłem też takie, które dla Was były najważniejsze - czekam więc na Wasze komentarze! Napiszcie mi, które z nich były dla Was tymi najlepszymi, bez których nie wyobrażacie sobie dzisiejszego Jorvik!


Trzymajcie się!

Komentarze

  1. Bardzo ładnie, super i ciekawie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na post Dziobdziak ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie rewolucją XD było dodanie nowych terenów w mieście :3 to centrum w końcu się znudziło a tu Upadek Gubernatora itp <3
    /Kasia B

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja gram od dawna, jednak sr mam od tego roku, więc nie znałam tych aktualizacji. Teraz dopiero widzę, jak gra się zmieniała wraz z upływem czasu! Bardzo pomysłowy post, pozdrawiam!
    Adrienne Highmountain
    ada-starstable.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam ten moment, gdy kupiłam LT, a wraz z nim Fryza... To były super czasy xD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz